Mi nők – és olykor a férfiak is – ilyenek vagyunk, felesleges lenne tagadni. A divatpszichológia már hosszú idő óta elfogadja és részletesen taglalja ezt a témát: A vásárlás pozitív hatása életünkre.

Természetesen nem a kényszeres költekezésről van szó, hanem arról a jókedvre derítő, pozitív érzésről melyet egy új holmi tud varázsolni életünkbe.

Olaszország messzemenően híres OUTLETjeiről.

Az Egyesült Államok után itt található szám szerint a legtöbb efféle komplexum. 1995-ben nyitotta meg kapuit a legelső, Fifty Outlet Group névvel Saronnoban, Milánó vonzáskörzetében, pontosan ugyanabban az évben mikor a sokak által kedvelt Fox Town Factory Outlet született Mendrisioban, néhány lépésre az olasz határtól. A kezdetek kezdetén egy-egy önálló shopról volt szó, mely lehetőséget biztosított az üzletek polcán maradt, esetleg kisebb hibával rendelkező holmik kiárusítására, napjainkra már egy egészen új jelentéssel bír ez a közkedvelt vásárlási forma. A Factory Outlet szisztéma Center Outlet Village-é nőtte ki magát. A szebbnél szebb üzletkomplexumok modern, igényes és szolgáltatásokban gazdag kínálattal várják a minőséget kedvelő kedves vásárlókat. Napjainkra többmint harminc létesítmény várja a vásárolni vágyókat csak Olaszországon belül, gyakran elkápráztató építészeti csodák falai között.

AZ OUTLET ELŐNYEI

Elkerülhetjük a nagyvárosok forgalmi dugóját, általában autópályák, autóutak mentén találhatóak ezek az objektumok, sőt a repülőterek külön transzfer szolgáltatással várják a shoppingolni érkező utazókat. Valódi turista látványossággá váltak az elmúlt évek során. Kellemes, jól szituált, modern és igényes környezet fogadja az érkezőket, kényelmes parkolási lehetőséget garantálva. Kávézók, éttermek, bor és csokoládé boltok hívogatják az érdeklődőket. A nagy alapterületből adódó logisztikai problémákra is gondoltak: bicikli, roller és egyéb technológia csodák várják a nagyközönséget. Arról nem is beszélve hogy még lelkünket kényeztetjük az üzletek széles kínálatának köszönhetően, kipipálhatjuk a napi sporttevékenységet is, a lépést és kalóriát számoló csodatelefonok nem győznek majd dicsérni minket, szinte észre sem vesszük és km-eket gyalogolunk.

MIT VÁSÁROLJUNK?

Fekete nadrág, trench és hordható magasságú cipő karamell vagy fekete színben azonnal vásárlandó -ez a top hármas ami rögtön elfogy a butikok kínálatából, esélye hogy leértékelt áron hozzájussunk szinte minimális, tehát ha mégis rátalálunk, azonnal a kosárba, nincs dilemma!

A fehérnemű, egy másik érdekes kategória vásárlás szempontjából az outletek világában. A változó divattrendek lényegesen kevésbé szembetűnőek az „intimo” világában. Egész nyugodtan engedjünk a csábítás művészetének, figyelembe véve a minőséget és a méretet.

Aztán létezik egy harmadik kategória. Bizonyos márkák, divatházak esetében a mögöttük álló marketingnek köszönhetően túlértékelődik piaci értékük. A leértékelt árak pontosan tükörképei a valós minőségnek. Ezeket a holmikat érdemes csak ilyen helyen megvásárolni.

Nem utolsó szempont hogy gyerekekkel is remekül kivitelezhető az outlet shopping, pelenkázó, etetőszék és széles bejáratok, mi kell még ettől több egy édesanyának hogy ötvözze az élvezeteket?

MIKOR?

A titok hogy ezeket a helyeket sosem szabad az árleszállítások idején felkeresni, mindaz amit a fent leírtakban felsoroltunk, varázsát veszíti. Tömeg, zsúfoltság, türelmetlen kiszolgálás és mérethiány várja az érkezőket. A legjobb a hét első napjaiban ellátogatni ezekre a helyekre ha lehetőségünk van rá, egy szabad délelőttöt ajándékozva saját magunknak.

KIVEL?

A YURKOV divatszakértőit követve és a BLOG-ot olvasva a kellemes időtöltés mellett hasznos információkhoz juthatunk divattrendek, stílus és önismeret terén. Mindez segítségünkre lehet a vásárlás során az outletek forgatagában is és ha valaki a közös vásárlás hívei a YURKOV stílustanácsadó szalon erre is gondolt:

https://yurkov.hu/kozos-vasarlas/

Oszd meg a cikket az ismerőseiddel!